tisdag 14 oktober 2014

Tokig tisdag

Vilken sjuk eftermiddag. Jag verkar inte lyckas något vidare nu för tiden, haha! Fick gå tidigare från jobbet idag för det var så pass lugnt. Så jag tänkte "Ah, en tur till IKEA och äta köttbullar vore ju gott." Tänkte dra till den i Tottenham, är närmast, men kände att när jag bodde där uppe spenderade jag allt för mycket tid på IKEA, höhö.. Så jag bestämde att åka till Wembley. Efter tusen år på tunnelbanan sätter jag mig på bussen som ska ta mig till IKEA... efter typ 10 minuter inser jag att jag sitter på bussen som går i fel riktning och dessutom är vi på en motorväg typ med stort staket mellan filerna, så går ju knappast att hoppa av och byta håll... så jag hamnar till slut i Ealing Broadway. Väldigt mysigt måste jag säga.. men några köttbullar blev det ju inte. Så jag fick äta annat och sedan försöka leta upp tunnelbane-stationen och misslyckas totalt. Går runt där i mörkret och bara... jaha... nu då? Så får helt enkelt ta en buss tillbaka in till stora gatan och till slut hittar jag äntligen Underground. Såg att Starbucks var precis bredvid, så tröstade mig med en Chai Tea Latte och åkte hem. Nu är jag hemma och känner bara... min mage sörjer för jag ville ha köttbullar! Ska övertala min kille att jag kommer upp till Tottenham, där han bor och så går vi på IKEA tillsammans! Det kanske ska vara min nästa romantiska grej? ;-) Så får han också bevisa för mig hur mycket svenska han har lärt sig under tiden med mig genom att läsa olika namn på deras varor... låter ju toppen! Så gör vi!

Imorgon jobbar jag 3-11, skönt men segt. Lär sova till 12 och inte göra mycket av dagen antar jag. Är alltid dötrött sista timmen när man jobbar så sent, så är väl lika bra att vara så utvilad som det går!

Hoppas ni andra haft en bra dag i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar