torsdag 16 oktober 2014

Här eller där!?

Jag har typ 24 timmar på mig att bestämma hur jag ska fira jul och nyår. Vart ska jag va? När ska jag vara var? Jag kommer inte ha råd att vara i Sverige över både jul och nyår, då jag måste jobba och har en veckohyra att betala (Om jag bor kvar här då). Men jobbet måste ha tillgängligheten innan söndag men jag vill ju skicka in så snart som möjligt.

Flygen är så PATETISKT dyra alla redan. Vet inte vad jag ska göra?! Och vad jag fasar MEST är att jag sitter hela jävla ensam på antingen jul eller nyår. Men jag vill verkligen vara i Sverige på julafton, så finns inget annat alternativ. Men typ nyår... jag har ingen aning vad jag ska göra! Vem man ska fira med osv. Kommer sluta med att jag får panik och sitter helt ensam och bara "wie gott nytt år". Nädå. Det löser väl sig. Men vore kul om någon kunde komma till London för en gångs skull. Från Sverige. Och fira med mig! Typ. Folk. Som kanske tycker om mig lite och tycker det kan vara värt att faktiskt komma och hälsa på mig. Jag är ändå lite sån att jag gärna vill fira med någon som står mig nära. Men ah.

Jag är inte dryg eller dum, men är lite besviken på hur få som kommit och hälsat på mig här i London än så länge. Har trots allt bott här i över ett år nu och bara underbara mamma har kommit hit! <3
Fattar ju att det kostar pengar och man inte bara kan ta ledigt från jobb osv. Men ja... så småningom kommer väl någon, haha.

Jag måste sova nu igen.. Hatar 12-8 shift då man inte har något liv om man börjar 8 dagen efter! Vakna jobba sova vakna. Typ.

Godnatt!


5 kommentarer:

  1. Hoppas det löser sig!

    Sv: Det låter spännande :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det löste sig med nyår!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det löser sig! :)

    sv: Ja verkligen! :) funderar också på att flytta dit när jag blir äldre :)

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att det känns lite rörigt med hur du ska planera inför jul nyår. Hoppas allt löser sig snarast så du kan slappna av och längta :) Jag förstår känslan av att inte fler än din mamma har besökt dig. Det har trots allt gått ett helt år. Jag menar, man kan ju faktiskt ge en helg ur sitt år till dig och London, inte för dyrt och inte för svårt kan jag personligen tycka :) ♡

    SVAR: Hej Linda! Vilken fin kommentar. Tack så himla mycket ♡ Kram. Jag önskar dig en fin fortsatt helg!

    SvaraRadera
  5. Hoppas det löser sig!
    Förstår att alla flyg är dyra då det är attraktivt att åka då :(

    Jag har nu dragit vinnaren till veckans blogg!
    Kika in om det blev du!

    SvaraRadera