söndag 12 oktober 2014

Over the top

Vet ni vad jag tänker på ibland? Hur himla överdrivet allt är i London. Är väl inget här som ligger på en vettig nivå åt något håll.

Det som fick mig att tänka på detta är att jag frågade mamma vad hon betalar för lägenheten i Sverige. För en tvåa betalar hon nästan TUSEN kronor MINDRE än vad jag betalar för ett litet jäkla rum, som dessutom ligger i ett smutsigt hus och i ett väldigt smaklöst område. Jag betalar £520 i månaden, vilket är ca 5500 kr. Så nu när jag letar efter studio eller lägenhet med killen, så känns det bara patetiskt när man vet vad man skulle få för samma pris i Sverige. Priserna är så överdrivna. Det är så dyrt för ingenting. Typ va glad att du har tak över huvudet och en säng.

Sen är allt annat verkligen överdrivet också, folk är överdrivet snygga, folk är överdrivet fula, folk är överdrivet fulla, folk är överdrivet trevliga. Gatorna är överdrivet smutsiga. Oxford St har överdrivet mycket folk. Underground är överdrivet varma... ja ni fattar!

Jag har dragit hårt i spärren för shopping nu. För om man ska ha råd att flytta till något och punga ut en underbar deposition också. Ja då blir det att leva på meal deal och gå i samma kläder ett tag! Men det får det va värt! Vi har hittat några fina små lägenheter, som förhoppnings vis är tillgängliga! Väntar på svar!

Nu ska jag sova.. för jag ska upp överdrivet tidigt! :-)


4 kommentarer:

  1. åh vad kul med london, vill också dit!

    svar: tack så mycket :D
    ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  2. sv: javisst e hon :D
    tack detsamma :)

    SvaraRadera
  3. segt att det är så dyrt :/ men så är det tyvärr i storstäder..

    SvaraRadera
  4. Jättefin blogg! Vill också vara i London!

    SvaraRadera