söndag 14 september 2014

Vidriga äckliga kryp.

Ikväll är det jag som sover med lampan TÄND! Det mest vidriga har hänt och jag är så äcklad och vill egentligen bara flytta härifrån NU.

Vet inte om jag skrev något om det innan? Tror inte det.

I alla fall förra helgen tror jag det var.. så öppnar jag garderoben och en jävla skalbagge/kryp kryper fort som fan på insidan varav jag i panik slänger igen dörren. Dagen efter öppnar jag igen, DEN KRYPER DÄR IGEN! Sedan några dagar senare ska jag öppna min andra, mindre garderob...Vem är där? Johodå. En jävla skalbagge, är det samma? Denna gången lyckas jag inte smälla dörren av panik utan har dörren öppen så jag ser tydligare hur den ser ut denna gång. Lång, smal, brun, spröt..jääävligt snabb!

Nåja, jag var tvungen att gå och hann tyvärr inte fånga den, trots att jag äntligen samlat mod.
Sedan har jag inte sett den eller någon... tills... idag när jag var i köket och la tvätt i tvättmaskinen. Vänder mig om och vem ser jag inte på sidan av kylskåpet om inte... johooo, EN TILL! Är det samma nu också??!

Sedan har jag sett att något legat på mitt golv som jag inte vetat vad det var. Har väl tänkt att det är något jag tappat, men har inte (vet inte varför) brytt mig om att städa upp det innan idag. Och... ikväll såg jag också en liten, liiiten filur krypa på garderobsdörren. Jag tänkte att det var någon liten bananfluga, så jag viftade med handen så den skulle flyga så jag kunde ta ihjäl den. Men, nej... den flyger inte utan kryper fort som fan till insidan av garderoben... den kommer sedan fram igen och jag tar fram rengörningsmedel och sprutar ihjäl den. Ah, skönt tänkte jag... TILLS DET KOMMER EN TILL!

Jag börjar då googla och till min FASA inser jag att det är tyska kackerlackor. Får i princip panik. Och inser sedan att den där karamellfärgade grejen på golvet... VAR EN JÄVLA KAPSEL FÖR KACKERLACKOR! Och de nyfödda är ca 3 mm vilket stämmer precis på den jag spraya ihjäl. Och bilderna ser precis ut som den jag såg i mitt rum.. Vet ju att de är mer aktiva när det är mörkt och natt, så därför sover jag med lampan tänd i natt. Jag smsade snabbt min landlord och sa att jag misstänker kackerlackor och han ska anmäla det snart så någon får komma och titta! Jag tänker absolut inte bo i ett rum där det är kackerlackor. Jag är ändå inte förvånad. Det är inte ett sunkhål, men det är inte hög standard på huset här. Och vissa är ganska duktiga på att inte städa och diska osv efter sig... så jag är verkligen inte förvånad. Men så himla vidrigt och jag hoppas de kan sanera inifrån och ut. Himla glad att jag bara sa att jag ska bo i detta stället i 6 månader. Redan gått nästan två, bara 4 kvar. Det bästa är att om jag absolut vill flytta, så går det. Glad att jag lyckats hitta en seriös och vänlig landlord.

Nu ska jag försöka sova med lampan tänd, för min kille kommer hit imorgon. Ska tvinga honom att öppna garderoben och se vad som gömmer sig där inne. Jag vågar inte öppna mer. Saknar min plattång som är där inne... men... ja...hoppas jag inte blir uppäten inatt!

Godnatt.....

BLÄÄÄ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar