fredag 19 september 2014

Vad ska jag göra med mitt liv?

Sitte här och tittar på Idol och även läser gamla blogginlägg. 2012 skrev jag att jag hade ålderskris för att jag skulle fylla 19. Nu, snart två år senare och jag ska fylla 21 är jag inte mer än överlycklig för att bli äldre. Jag skulle gärna vilja fylla typ 25-26 eller något.

Jag vet inte, när jag är 25 kommer jag säkert önska att jag var 21 igen. Men jag känner lite typ... alla pratar om hur man festar och gör massa galenheter under detta och antagligen några år till. Men alltså... jag känner mina 9 månader, särskilt mina 3 första månader här var så galna så att jag är fortfarande lite.. omskakad. Haha. Alltså jag körde och levde livet så jävla hårt så jag nu känner mig typ som jag levde 3 år på tre månader och nu bara vill jag bara ha det bra praktiskt och stabilt. Jag är inte alls pepp på att go wild, festa och åka runt som en tok längre. Jag trivs bättre med att typ ta en promenad i parken, vara hemma och titta på film och typ käka något gott. Jag har varit ute max 6 gånger i år. SEX. Jag har knappt vart lite lullig. Jag kan inte ens minnas då jag hade en kväll då jag sket i allt.

Det värsta med inlägget jag läser när jag skulle fylla 19, är att jag skrev "Vad  fan ska jag göra med mitt liv?" och än idag, snart 21 år gammal så sitter jag istället i London och fått en eller två pusselbitar på plats, men ändå känner jag "vad fan ska jag göra med mitt liv?"

Det är inte lätt alltså.

Jag får helt enkelt fortsätta söka och se vad som händer i mitt liv. Men känns skönt att ha kommit en bit på vägen, för som det känns nu så har jag två bitar på plats. Kärlek och vart jag vill bo. I alla fall vart jag vill bo just nu.

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar