söndag 21 september 2014

Modemissar i London

Igår när jag var ute både i Westfield och i kanten av Oxford St och även satt på flera bussar, så fundera jag på hur otroligt mycket ..speciella.. människor det finns. Och även om jag skrev för någon dag sedan att jag typ blivit en sådan som skiter i hur jag går ut.. så finns det ändå vissa saker jag aldrig skulle göra, ha på mig osv. 

Jag ska lista några av de "modemissar" jag sett. Detta är ju såklart min åsikt och hur jag tycker, säger inte att det måste vara fel. Men i min värld känns det lite.."fel".

  • Det är såå många tjejer här som har tre nyanser för mörk foundation kombinerat med en otroligt slarvig "brittisk" tofs. Den brittiska frillan är en EXTREMT slarvig "knut" på huvudet ELLER halva håret är uppsatt i en extremt slarvig "knut" medan allt annat hänger ned. Jag har sett denna kombinationen allt för ofta.
  • För kort kjol. Herregud tjejer, ni behöver inte visa hela härligheten för att vara "snygga". Så många tubkjolar som knappt täcker.
  • Ögonbryn. Hjälp mig. Senaste tiden har jag sett sååå många med tatuerade ögonbryn. Och jag måste vara ärlig, jag tycker det ser jätteskumt ut. Det är min smak, vet att många tatuerar för de själva inte har några ögonbryn. Så det är ju bra att det kan hjälpa så, men ja... nej. De jag sett senaste har inte sett bra ut.
  • Byxor eller tights som har hål, ni vet såna remsor eller vad man ska säga? Det är SÅ många som har sådana tights som verkar ha tagit några storlekar för små, för "fettet" liksom... hänger ut mellan remsorna! Asså kom igen?! Överlag tycker jag sådana tights är fula oavsett om något hänger ut eller inte.
Det finns så många stilar här så jag skulle kunna fortsätta för alltid. Men lite många är lite väl mycket "trash". Och ja.. man vill typ bara fråga "känner du dig classy eller trashy in that?" I mean, de kanske känner sig snygga, men bara för att man känner sig snygg måste ju inte det betyda that you're classy.

Well... Jag håller mig till "normal-trash" och går ut i mjukisbyxor och chill-tröja. Om jag inte går ut med det, försöker jag alltid tänka igenom min outfit någorlunda. Eller kör basic med jeans och enkel top.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar