måndag 15 september 2014

Vem vare som rösta?!

Igår sa min kille (tro det eller ej) att han kanske kunde tänka sig att bo i Sverige i framtiden. Senare samma kväll blir ett främlingsfientligt rasistparti det tredje största.

Jag tänker följande: Jag skulle aldrig låta en av de bästa jag vet flytta till Sverige och stå ut med all bullshit som han kommer få stå ut med. Smygrasism. Jag vet att folk kommer tycka han är en "jävla invandrare". För 13% av svenska folket röstade ju så. Och ja, du kanske inte helt säkert är rasist bara för du rösta på SD. De kanske har någon annan punkt som gjorde att folk röstade. Men jag förstår inte hur något annat kan väga upp så mycket så att man ändå väljer att rösta på ett parti som i största delen av sin marknadsföring pratat om invandrare och hur muslimer är största hotet osv. Om de så erbjudit gratis mensskydd, taco-garanti varje fredag och högre löner till samtliga. Så hade jag ALDRIG röstat på ett parti som har den invandringspolitiken som de har. Aldrig någonsin. 

Så ja, jag hade inte velat att min pojkvän skulle bo i ett land där han inte är välkommen. 

Men, sen ändå tänker jag. Klart som fan han skulle flytta dit om han ville. (Okej, jag har en vilja också, och jag vill gärna inte bo i Sverige, i alla fall inte som jag känner nu). Men klart att om han vill flytta dit så SKA han få flytta dit om han vill. Ingen jävel ska få ställa sig och säga att "Du är inte välkommen här för du är inte blond och blåögd och du heter inte heller -sson i efternamn". 
Ingen ska få säga till honom att för din religion och det land du kommer ifrån ska du inte få vara här och smutsa ner våran kultur. Ingen. 

Så då känner jag. Om man flyr för sitt liv, då är man inte välkommen till Sverige. Om du blir kär i en svensk, då är du inte heller välkommen till Sverige. Är folk ens välkomna att hälsa på? Eller ska vi skaffa murar så inte en jäkel kommer in i landet? Eller vad är grejen? 

Nu är ju detta väldigt avlägset att jag och min kille skulle flytta till Sverige. Men vi pratade lite framtid igår och bara skummade om ämnet vart man vill bo i framtiden. Ska jag då inte få vara med den jag tycker så mycket om, bara för att han är från ett annat land. Bara för att jag inte hittade någon Prins Charmig i Sverige, ska jag då inte få möjligheten att ha ett liv med honom i Sverige då? 

Men jag känner bara att, nä fy fan. Jag är glad att jag själv inte bor i Sverige längre och att jag är invandrare i ett annat land, där ingen tittar på mig och dömer mig. Folk blir glada när de får veta vart man kommer ifrån. Man känner sig som en i mängden. Ingen regering sitter och ger mig onda ögat för att jag kommit till deras land. (Okej visst det finns ett patetiskt parti i detta land också, men det är ändå inte som lilla landet lagom). 

Och en sak till. De som rösta på SD är ju fega som tusan för ingen står ju för det. Har inte sett EN enda bild, status, uppdatering online där det står "Nu har jag röstat på SD!" Så jag säger som Skogsturken "Vem vare? Säg vem det fucking var?!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar