söndag 21 september 2014

Det läskiga med att åka till Sverige

Jag är på ett vis lite rädd för att åka till Sverige. Det är alltid sådan kontrast att komma dit och man påminns om sitt "gamla" liv och det känns alltid som när man kommer dit har tiden stått stilla och allt är precis som det alltid varit. Det känns liksom läskigt, tänk om jag skulle bli så hemma-kär så jag känner att jag inte alls ska vara i London? Jag känner ju inte alls så just nu, men det väcks alltid tankar och känslor när man åker till Sverige igen.

Men jag känner mig så säker på att jag vill ha en framtid här (i alla fall ett tag fram över) och jag känner också, när jag har min fina pojkvän här. Man vet ju aldrig vad som händer i framtiden såklart, men just nu känns det som att han är the one och då vill jag verkligen inte flytta till ett annat land. Jag har också ett fast jobb nu och även om det alltid är bökigt ett tag i början. Så känns det som att så länge jag håller ut, så kommer allt bli bra här! Det är sådan jäkla skillnad på livet nu och livet jag hade innan. Då bodde jag hos värdfamilj och fick lagat mat varje dag. Jag hade massa fritid och inga måsten. Nu är allt i mina egna händer och det är upp till mig om jag klarar mig här i denna staden. Jag har bestämt mig att när jag kommer hem från Sverige igen så ska jag ta tag i sparandet och spara mer än vad jag gjort nu. Jag har varit tvungen att köpa lite nya saker, sängkläder, höstkläder osv. Men nu har jag ändå så att jag klarar mig, så nu ska jag minsann spara och kunna uppgradera boende osv.

Nåja, nog funderat. Det ska ändå bli jättekul att komma till Sverige. Så himla roligt att träffa nära och kära igen. Och det finns vissa saker jag vill göra innan jag åker tillbaka:


  • Baka chokladbollar (Mitt kök här är ganska vidrigt, så spenderar inte mer tid än nödvändigt där)
  • Äta tacos 
  • Dricka mängder av gott kranvatten
  • Andas en miljon mer andetag än vanligt, för att luften är så frääääsch!



Jag ler ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar