fredag 5 september 2014

My favourites part 1.

Tänkte jag skulle tipsa lite om produkter jag köpt senaste som jag tycker är riktigt bra! Samtliga har jag köpt för max £6! Vilket gör det ännu mer värt! Så detta är mina beauty tips at the moment! Både för hår, ansikte och kropp!

Jag har inte varit den som använt massa olika produkter, men ärligt talat så använder jag ALLA dessa.

1. Batiste Torr-schampoo. Jag tycker inte om att lägga för mycket produkter i mitt hår när det är otvättat, men detta är ett måste! Luktar så gott! Köpte detta på Superdrug, men finns i princip i vilken butik som helst som säljer hårprodukter.

2. Schwarzkopft Proffessional BC Bonacure Colour Freeze Coloured Ends. (Långt namn hehe)
 Detta köpte jag av ren nyfiken het för £1(!) på Poundland. Det är ett slags balsam du lämnar i håret efter duschen. Det ska även gå att ta i torrt hår, men har aldrig funkat. Det ska hindra dina toppar från att brytas och vara extra bra mot färgat hår. Jag älskar denna och har använt den flitigt sedan den dagen jag köpte den! Mina toppar är inte alls särskilt slitna och det luktar dessutom riktigt fräscht!

3. Wella Wellaflex Styling Spray. Som ett mildare hårspray skulle jag säga. Jag brukar spraya på det innan jag fönar håret för att ge det lite stadga. Det är inte lika hårt och hållbart som hårspray, men ger ändå en mild styling känsla.

4. VO5 Extra Hold Hairspray. Luktar så gott (ja jag är besatt av saker som luktar gott). Hårspray använder jag faktiskt inte jätteofta, men om jag lockar eller plattar håret sprutar jag på lite. Har använt det på senaste för att döda bananflugor, funkade bra haha!

5. Proffs Moroccan Oil. En hårolja som luktar som guds fisar typ. Liten förpackning men håller länge, då du inte behöver mycket för att enbart ha på topparna.

6. Okej, min personliga favorit. Det bästa jag köpt på länge. TRESemmé's Renewal Hair & Scalp,
En tonic (stärkande? har svårt att översätta ord jag alltid använder på engelska) som du lägger i hårbotten efter dusch och sedan borstar ut i längderna. Men alltså.. jag har alltid känt att dagen efter en dusch känns min hårbotten fet och äcklig och jag vill bara duscha. Detta dock.. det känns som att håret är så lätt och luftigt. Detta har jag använt väldigt länge och köpte på rea för ca 3 pund. Men oavsett om jag måste köpa för original priset nästa gång, typ 5 pund, så är det värt det! Ett hett tips för de som känner att de har lite fet hårbotten!

7. Syns knappt på bilden, men det är Garnier BB-cream roll on skin perfector. En concealer som du lägger under ögat, det bästa med detta är att den ALLTID är kall, fattar inte hur?! Men det kyler ner huden under ögat, vilket är sååå skönt och den täcker riktigt bra!!


Har fler som jag kommer lägga upp i ett annat inlägg, blir nog för mycket annars! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar