lördag 5 juli 2014

jag ska bli en jobbnarkoman

Jag fortsätter med mina sena nattinlägg. Har precis skickat in lite CV:n till olika företag. Skulle verkligen vilja ha något av de jobben! Vore himla kul. Men jag ska inte vara kräsen nu. Det första jobbet jag får som känns acceptabelt tar jag. Måste ju tjäna in pengar annars blir det raka vägen tillbaka till Sverige. Och jag är riktigt sugen på att jobba. Jag vill jobba typ hela tiden. Vill bara tjäna cash, cash, cash och jobba och känna att jag klarar det!

Jag börjar faktiskt bli lite exalterad nu. Så kul det ska bli ändå!
Och ibland känner jag bara fan vad ball jag är. Att jag gör detta. Jag kunde bli en av de som blev kvar. En av de som festar varje helg på samma klubb, som går på Storgatan två-tre gånger i veckan och köper samma kläder som resten av staden. En som bara är nöjd med det bekväma, fina livet i Växjö. Men det vill jag inte. Jag tror jag behöver bli ordentligt mycket äldre innan jag kan känna att jag vill slå mig till ro i Växjö. Även om jag kanske inte stannar i London i all evighet, så kommer jag nog vilja jobba något år i Växjö om jag kommer tillbaka. Innan jag ger mig av till någon annan stad.
Men nu är Växjö inte det jag vill ha. Jag har blivit lite kär i staden bara för att jag är ju ändå hemma här. Men just svennelivet. Det skrämmer mig lite. Svenskar, vi är lite speciella alltså. Och jag känner mig inte riktigt bekväm med svenskheten just nu. Jag vill ha något annat.
Ska bli spännande och se vart denna vägen leder! Antingen en återvändsgränd eller en lååång väg. Vi får se! :-)

Nu dags att sova! Vill inte sova bort hela dagen! Imorgon åker mamma till min andra bror så jag blir helt ensam... usch det känns lite jobbigt faktiskt. Annars brukar jag inte ha något emot att vara ensam hemma. Men just nu... men det var ju planerat sedan länge att mamma skulle iväg och jag skulle ju egentligen redan varit i London för länge sedan, men så blev det ju inte heller. Pappa och hans fru kommer i alla fall och kör mig till stationen på onsdag. Så jag inte behöver vara helt ensam.. känns bra!



1 kommentar: