söndag 27 juli 2014

Find the right puzzle piece

Hi my sweethearts,

Vilken helg det har varit!!
I fredags jobbade jag, sista dagen på training, så imorgon är det the real deal som gäller!
Igår så skulle jag och min pojkvän gå på visning för ett dubbelrum, men så bestämde sig trafiken att dra åt skogen, så vi kom knappt någon vart. När vi precis kommer på rätt tåg och är någon station ifrån dit vi ska... får jag sms "skriver kontrakt med en annan nu". Jaha. Då blev man glad. Så vi bestämde oss helt enkelt för att åka till Hampstead Heath och bara ta det lugnt. Köpte goda baguetter och låg och tittade på utsikten. Något bättre finns inte, utsikt över London, bredvid sin fina. Så i alla fall, vi låg där ett tag innan vi åkte iväg till en turkisk restaurang och åt mumsigt. Som om inte det låter mysigt nog (ja jag har nog den mysigaste killen ändå) så åkte vi till en pub som låg precis bredvid en kanal. Det var så sjukt fint och rofyllt! Satt och tittade på stjärnorna och bara njöt. Min finis fyller förresten år idag med, och eftersom vi inte kunde träffas idag blev det väl extra mysigt igår helt enkelt.

Idag har också varit fullt upp... jag letar boende så jag storknar. Vill inget annat än H-Ä-R-I-F-R-Å-N så idag fick jag en visning på ett ställe, typ 20 minuter från mitt jobb... åkte dit med Rebecka och ja, det var fint. Det var inte som det första stället jag tittade på (vafan kunde jag inte tagit det för istället) men detta var fint. Läget är fantastiskt. Så nära stan, så nära jobbet, tyvärr en bit bort från min kärlek, men ändå så fint. TRÄGOLV! Det är TRÄGOLV! Ingen jävla heltäckningsmatta. Det ända som jag funderar på är köket som var otrooooooooligt litet. Allt utom sovrummet var i och för sig väldigt litet. Men det fanns badkar! Det är också typ på fjärde vårningen utan hiss... men det är utsikt över Bank, helt underbart!

Och eftersom ingen annan har varit på visning mer än jag... så tror jag nog jag tar telefonen imorgon och slår till! Ska kika lite till IFALL det kommer upp något som är bättre för både mig och min grabb, men detta duger. Det är enbart för mig, men han fick komma och hälsa på ibland, så det var lugnt!
Fick även se ett annat rum med samma ägare, det var faktiskt finare, dessvärre var läget för den riktigt dumt.. så tyvärr. Med mycket tankar i huvudet, så åkte vi tillbaka till Stratford och åt en riktigt hamburgare. Ingen jäkla McDonalds utan en riktigt med en riktigt jäkla biff! SÅ GOTT!
Sedan åkte jag runt halva stan för tbanan gick inte som den skulle och efter många men kom jag "hem". Kallar inte ens detta stället för hem... men, jag flyttar nog imorgon! Så länge jag får hjälp med att frakta mina saker, så blir det nog av! Ska bli kul att bära min väska upp för alla trappor imorgon, hehe..

Men innan någon flytt blir av, måste jag jobba. Jobbar 9-18 imorgon. Ahh, är nervös! Imorgon bara slängs jag dit till ett eget skrivbord, ta hand om både mail och telefon själv.. Snälla låt mig inte fucka upp det!
Är mest rädd att jag kommer typ göra kunden sur för jag inte kommer förstå vad de säger.. Haha shit..
Jobbar förresten för en boknings agentur för er som inte vet. Bokar ut lyxhotell och resor. Blir lagom avundsjuk när man bokar en två veckors all-inclusive till Dubai liksom... men, men... jag tar både samtal och mail på svenska, så ska bli spännande!  Önska mig lycka till!
Men med tanke på att jag just NU bor hundra mil bort borde jag sova nu, för jag ska upp kl 06.. måste åka 07.00, hehe yay. Kommer vara död när jag kraschar i mitt nya rum imorgon.

Hoppas det är bra med er så hörs vi! Pusssssssss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar