fredag 11 juli 2014

Day 2 in my dream

Ny dag i London. Sov bättre inatt än vad jag gjorde igår. Tycker inte riktigt om att ha en hel dubbelsäng för mig själv, men man vänjer sig nog.. är ju ändå ganska skönt! ;-)

Skulle egentligen på ett möte idag men det blir på måndag istället. Så idag har jag egentligen ingen plan alls... Sitter just nu och söker jobb, så jag gör ju i alla fall "mitt jobb"! Med tanke på hur mycket napp jag fick sist, så tror jag om jag söker X antal så kommer jag nog ha flera mail i inboxen redan i eftermiddag eller på måndag. Ett bakslag igår får inte mig att ge upp! Jag har också bästa killen som försöker hjälpa till också!

Vädret i London är ju.. som London. Aldrig trodde jag att jag skulle sakna Sverige-värmen! Det är inte kallt här, men det är molnigt. Köpte ett par ordentliga skor igår i alla fall. Fick inte plats med några i väskan, så hade inga vattentäta, bra gå-skor med mig. Så miiini-shoppade på Primark. Målet är som jag sa till min kille igår; "Jag börjar på Primark, slutar på Selfridge". Och skorna behöver jag också till den oäääändliga vandringen till busshållplatsen. Jag har ALLTID bott nära bussen här i London, men här... gå i 20 minuter och sedan vänta typ 10 minuter innan bussen kommer. Nja, har blivit lite bortskämd med att ha busshållplatsen typ utanför dörren.

Längtar lite tills imorgon då Alexandra kommer! Det är lite ensamt på morgonen. Ikväll ska i och för sig min kille sova här, och jag har ju träffat honom varje kväll när han slutat jobba.. Men denna tiden på förmiddag/lunch... seeegt! Vill ju prata med någon. Och nu när jag inte har någon att gå och prata med idag blir det ju ännu segare. Jag tror jag åker in till stan lite senare och bara suger upp lite London-atmosfär.
Gud vad jag älskar denna staden. Och det är så skönt att komma hit och veta hur allt fungerar också. Inte som sist jag flyttade och kom till London och visste INGENTING. Nu kan jag ju detta som om jag vore född här! ;-)

Nä nu tar ni för mycket av min tid! Ska gå ut när min mobil är fulladdad så har ca 50% kvar, de 50% ska jag spendera på att söka mer jobb!
Vi hörs pussgurkor.
Mwah .
x



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar