onsdag 30 juli 2014

Hammersmith

Hej alla fina!

Vilken dag! Åkte till Hammersmith med Rebecka, älskar det området förresten... om det inte låg för dumt till för mitt jobb hade jag lätt kunnat bo där!I alla fall, var på jakt efter diverse saker, så som sängkläder och klänning. Klänning kom jag hem med, men det får nog bli en tur till IKEA imorgon. Känns nödvändigt när jag precis flyttat därifrån, kunde väl ha masat mig dit innan jag flyttade?

Idag gick jag för första gången och "storhandlade" i en matbutik. Jag köpte potatis, köttfärs, bacon, tomater, bönor, mjölk... kände mig jättevuxen! Men måste gå och köpa lite mer typ så som kryddor och grädde imorgon.. annars blir det ingen god köttfärssås! Ska göra lunch-lådor imorgon! Om jag hinner... borde försöka komma iväg till banken och skaffa eget konto också. Lånar min pojkväns så länge!

Jag har precis också bestämt mig för att testa ögonfransförlängning! Ska bli otroligt spännande, då jag har funderat på det länge och velat testa, men sn(m)ål-länningen i mig har varit för stor. Men hittade ett bra erbjudande så jag kommer ge det en chans! Längtar!

Fick mitt schema för nästa vecka och jobbar hela fem dagar, känns bra! Denna vecka var det bara 3 vilket inte känns bra för min ekonomi.. men det ska nog bli bra ändå! Vill ju jobba så jag kommer in i det också, det är väldigt svårt att komma ihåg allting när man jobbar med kundtjänst över telefon. Men övning ger färdighet!

Har planerat en liten överraskning åt min fina på fredag också. Så bäst för honom att han kan träffas då!! Vill ju inte avslöja något... men han får en lite försenad födelsedagspresent och det är min tur att skämma bort honom! Hoppas jag inte är för trött bara, jobbar 8-17. Men äsch, det klarar jag nog! Bor ju så nära jobbet nu så kan ju vakna 45 minuter innan jag börjar och ändå hinna i tid!

Slänger in två bilder från mitt rum! Tycker verkligen det är mysigt! Sängen är jätteskön, jag har typ hundra kuddar och man hör stadens brus utanför fönstret. Underbart!

Jag tänkte bara fråga er en sak! Är det något speciellt ni vill att jag ska skriva om? Har ni frågor om något angående hur det är att bo i London? Vad vill ni veta och vad vill ni läsa om? Skriv jättegärna en kommentar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar