tisdag 29 juli 2014

Ensam i en stor stad

Det är ganska lätt att känna sig ensam i London. Innan man hunnit hitta nya vänner och skaffa sig ett kontaktnät blir det väldigt ensamt. Jag har ju tur att jag har min pojkvän i alla fall, men han kan ju såklart inte spendera varje ledig sekund med mig, och det kräver jag inte heller. Men ibland blir det helt enkelt väldigt ensamt. Igår var första gången jag var riktigt hemsjuk. Jag kände typ "Växjö asså..." men jag är inte förvånad. Den känslan kommer ALLTID efter typ sisådär 3 veckor.. har hänt varje gång jag kommit hit nu!

Ikväll ska jag flytta. Till ett nytt rum, med nya människor. Förhoppningsvis klickar man bättre där än vad man gjort här. Detta huset har fått mig att känna mig ännu mer ensam för jag inte passar in här. Så jag hoppas verkligen det nya blir bättre. Är lite nervös och orolig, men tror det ska gå bra tillslut. Funderar just nu på hur länge jag ska bo där. Jag vill aldrig säga för lång tid till någon för jag vet aldrig vad som händer. Men tills vintern kan jag nog bo där i alla fall... målet är ju fortfarande att hitta något eget. Så därför känner jag att fram tills vintermånaderna hinner jag tjäna ihop pengar och sedan kan man leta bättre. Detta stället jag flyttar till nu är otroligt litet men läget till stan är väldigt bra. Jobbet är också bara 15 minuter bort. Vilket kommer bli skönt istället för mina 2 timmar som jag spenderar varje gång nu..

Jag jobbade första riktiga dagen igår, var riktigt utmattande. Är fortfarande trött. Nu jobbar jag inte innan fredag igen och sedan jobbar jag söndag. Tror detta är ett bra jobb att starta med, får helt enkelt se vart det leder. Men skönt att veta att jag har en inkomst varje vecka nu!

Jag har klarat mig utan rejäl shopping i snart 8 månader så tror jag klarar mig lite till! Fattar ni? JAG har inte shoppat.. på hela detta året! Sinnessjukt. När jag väl sparat ihop en bra summa pengar är det jag som går till Westfield och kör gärnet!

Nu ska jag ta mig en dusch, packa ihop mina saker och bara vänta tills min kille kommer och hjälper mig med sakerna! Håll tummarna för mig att nästa hem blir bättre!

KRAM!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar