fredag 6 september 2013

DET HÄR ÄR INGET FARVÄL, MEN DET ÄR DAGS ATT GÅ

Fyfan vad jag hatar att säga hejdå! Blir nästan arg på att det känns så jobbigt. Jag älskar verkligen min familj av hela mitt hjärta och kommer verkligen sakna alla. Känns bra att komma hem till julen och träffa alla igen. Men just nu känns julen som en evighet bort. (Men när julen är här kommer det kännas som att jag skrev detta igår).
Imorgon blir det två tuffa hejdå till. Mina katter, partners in crime här hemma, filurerna som alltid möter en vid dörren. Som alltid väcker en PRICK klockan 10. Som man alltid måste vakta när de äter för att de inte ska äta varandras mat osv.. vill inte verka som värsta crazy catwoman, haha. (Varför är det så himla fel att en tjej tycker om katter förresten?) Men mina katter har enorma personligheter och deras närvaro är verkligen en glädjespridare i vardagen. När jag torkat tårarna efter det, ska jag även säga hejdå till pappa och hans fru. Känns också tufft! Har ju stått och snyftat samtliga gånger jag sagt hejdå till folk, så när jag ska säga hejdå till mina föräldrar kommer jag väl bli som när jag var liten och blev lämnad på dagis och grät som en dåre. Det är mitt första minne från dagis. Hur jag blev lämnad och sedan inkastad till en fotografering. Jag var jättesöt men såg superledsen ut på bilden. Haha...

Nu ska jag inte snyfta mer just nu i alla fall. Packningen är väl nästan klar. Fattar ni hur många gånger jag fick packa om? Vakuumpåsarna fick felform, eller så var det för mycket, eller för lite. Och när jag väl fått ihop väskan och ska väga.. körde på taktiken att jag ställde mig på vågen för att se hur mycket jag vägde. Sedan tog jag upp väskan och räknade bort min vikt. Fick fram 24 kg. (Maxvikten var 23). Sedan gjorde mamma sak och vi fick fram 25 kg. Skojar den liksom?! Jag visste inte vad jag skulle lita på. Så jag skickade iväg mamma till att köpa en bagagevåg. Självklart fanns det bara en sådan man krokade i handtaget och stod och lyfte tills det pep. Men om det väger ca 25 kg, och väskan är ca 80 cm lång. Vi mäter inte högre än 160. Blev det väldigt obekvämt och jäkligt tungt att stå och bära. Så vi gav upp. Pappa får komma hit och lyfta imorgon. Behövdes tydligen en man för det där! Så jag hoppas för guds skull att väskan inte väger mer än 23 kg. Då kommer jag nog gråta för jag har verkligen sållat bort så otroligt mycket. Offrade till och med min otroligt, supermysiga filt som jag haft som planerad packning sedan dag ett!
När jag lämnat stora resväskan och nästan packat klart handbagaget, tänkte jag att jag skulle kolla så måtten var okej. Och... självklart inte. Den är ca 6 cm för hög. KUL! Så ner i källaren och hämta en mindre.. som är typ 1 cm för hög (ber att de inte är millimeter hårda!!). Så packar ner så mycket som det går i den. Ser att jag fortfarande inte får plats med det jag vill. Men som tur är får man ha en handväska, så jag tryckte ner ännu mer i den. Nu återstår bara mitt smink, samt ett par skor (vart tusan de nu ska få plats?). Sedan är jag klar! Så nu håller jag tummarna att mina väskor blir lite rymligare under natten och att allt går bra på flygplatsen.

Nu sova! Imorgon, strax efter lunch lämnar jag Växjö! Woho!
(Har förresten märkt att uppdateringen på Facebook kommer typ timmar efter jag skrivit här, men ni är ju välkomna att kika in när ni vill!)

Och till alla jag kommer sakna och eh.. om någon saknar mig haha! Lyssna på denna låt så blir man nog lite gladare igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar