måndag 9 september 2013

9/9 2013

Hej!!!
Just nu sitter jag i skolan. Första dagen här. Och första riktiga tillgången till Internet. Vi får tyvärr inte låna gratis hemma. Men jag ska se om man kan få nät i mobilen nu när jag snart ska byta till engelskt telefonnummer.

Flyget gick bra, men innan var riktigt jobbigt. Först godkänns inte mitt namn i incheckningen. Min väska vägde för mycket. Som tur var så fick jag in den ändå utan att betala extra. Handbagaget var en cm för stort och en jobbig snubbe tvingade mig att checka in den. Roliga pengar.. jättejobbigt att säga hejdå till mamma.

Flyget gick på 1, 5 timme. Landade Heathrow. Där väntade skjuts,  en man körde mig och två andra svenska studenter till våra hem. Tog ca 2, 5 timmar för mig att komma fram. Eftersom jag släpptes av sist. Först västra, sedan norra och sedan sydöstra London. Som jag bor i. London är sjukt stort! Har inte ännu fått någon slags extas över att jag är här ännu. Känns inget märkvärdigt att gå förbi Big Ben, även om det borde göra det.

Bor i närheten av O2-arena och när man åker buss mot tunnelbanan har man utsikt över hela staden. Kvinnan jag bor hos är jättetrevlig och snäll. "Jag vet att du är ung och vill ha roligt så känn dig inte begränsad" sa hon så fort jag kom. Delar rum med en tjej från Frankrike och en tjej från Indonesien, men hon åker hem om en vecka. Men jag hoppas vi kommer överens, med tanke på att både jag och tjejen från Frankrike ska stanna i nio månader.
Familjen har även en katt som påminner om Lovis. Denna är dock helsvart med knallgula ögon. Så söt!

Just nu sitter jag i skolan och har långrast. Vi slutar lite efter 18.30 ikväll. Började 8.30.  Mitt i Waterloo ligger skolan. Verkar vara ganska bra!
Vädret är englands väder. Regnigt och kallt. En bil körde även förbi och stänkte vatten på mig. Så en förkylning är snart väntat.

Jag får se hur schemat ser ut, och om jag inte lyckas få Internet hemma. Annars får jag väl blogga härifrån. Men är tråkigt att betala så mycket hemma för Internet. Är som att betala för att hålla kontakten med hemmet.

Nu ska jag surfa runt så länge jag kan. Vi hörs så snart som möjligt.
KRAM!!!

1 kommentar:

  1. Så härligt att se och höra och få läsa hur du har det ♥ kram♥

    SvaraRadera