måndag 16 september 2013

16 september 2013

I London har de himla smart godis. De har t.ex. "Mars mix". Ni  vet Mars, fast de är små bollar. Typ som Maltesers. Himla smidigt ju! Nåja. Idag var den skummaste dagen i mitt liv. Vädermässigt i alla fall. Vaknade vid 9, solen sken. Vid 13 när vi åkte in mot stan sken solen, hur varmt som helst, så ställde man sig i skuggan.... svinkallt!! När vi precis kommer fram till the tube, aka tunnelbanan, började det regna. 20 min senare inne vid Waterloo var det uppehåll och ganska fint väder. Eftersom jag inte började innan halv 4 så gick jag en runda. Jag tycker om att bara gå och titta och i alla fall försöka hitta lite i stora staden. Nu tror jag faktiskt jag hittar från Waterloo ända till Buckingham Palace. Kanske till och med hela vägen till Piccadilly och Oxford Street om jag tänker efter. Tackar för mitt urgrymma lokalsinne! I alla fall, jag gick förbi London Eye, över till Big Ben. På två sekunder öser regnet ner. Alltså det blir på riktigt storm. Jag som dagen till ära invigde mina nya ballerinaskor, ångrade mig just då. Mitt paraply vändes ut och in. Jag fick hålla fast i det för att komma framåt i den sjuka vind. (Jag som är så liten och lätt hade nog lätt kunnat lyfta och flyga iväg haha). Efter ca 5 minuters storm och typ monsunregn kom solen fram igen. Fick hoppa över vattenpölarna när jag fortsatte lära mig hitta. Tillslut hamnade jag igen på Trafalgar. Står snällt och väntar på att gå över gatan och SPLASH så kommer en bil och kör rakt i en vattenpöl och jag blir blöt. Andra gången på en vecka nu, kom igen!! Tog mig i alla fall vidare och över Embankment och sedan fick jag nog av vädret och gick till skolan. Endast två lektioner.

Har i uppgift att föreläsa om min hemstad. Så alla i Växjö får jättegärna ta bilder på typ allt och skicka. Man skulle försöka att undvika Googlebilder, och det är lite svårt för mig att åka hem och fota! ;) har inte heller min hårddisk med bilder med mig...

Börjar 10.20 imorgon till 13.15. Mitt liv mellan lördag-onsdag är ganska smärtfritt måste jag säga! ;) Tur det för har redan märkt att jag inte är pluggmänniskan. Har inte saknat att sätta mig i skolbänken, men eftersom det är i London känns det ganska lugnt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar