söndag 22 september 2013

22 september 2013

Hej!!
Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Haft en del att göra senaste dagarna. Några långa dagar i skolan, lite äventyr i London osv. I fredags pratade jag återigen med skolan angående min rumskamrat. Vi bestämde nästan att jag ska flytta. Men vi skulle vänta tills imorgon. För som jag sagt förut, min värd är helt toppen. Jag har inte jättelångt till skolan och jag trivs superbra.  I fredags kväll tog jag även saken i egna händer och pratade med hon jag bor med. Sa exakt hur jag kände och tyckte. Berättade även om mina eventuella planer att flytta. Vi beslutade att om vi i alla fall kan prata lite mer med varandra så vore det bra. Jag tycker inte jag har märkt någon förändring. Så därför orkar jag snart inte lägga mer energi på det.

Igår var det en runda till pubben inplanerad. Eftersom det tar ett tag att åka till centrum, så bestämde jag mig för att åka till Stratford. Där finns ett stort shoppingcenter. Bara två tunnelbanestationer från mig. Åkte dit, handlade det jag behövde. Åkte hem. Eller ja, försökte åka hem. Jag kom till rätt tunnelbanestation, men när jag skulle åka bussen.. då blev det galet. Jag åkte rätt buss, men den var på "diversion". Alltså att den körde en omväg och inte kunde stanna på vissa hållplatser. Så jag åkte och åkte..och åkte. Visste inte vart jag skulle av. Vart jag skulle hamna.. ingenting. Min mobil var döende. Tillslut hade jag åkt över en timme, så bestämde mig att kliva av. Mitt ute i något ställe jag aldrig sett eller hört talas om. Jag ringde min värd. Hon hade ingen aning. Jag frågade en busschaufför som förklarade. Jag behövde bara gå över till hållplatsen på andra sidan och åka därifrån. Tillslut kom en buss och jag var tydligen bara 4 hållplatser från min egen.. så jag kom hem efter flera timmar. Så pubben fick flyttas fram en stund så jag skulle hinna. Men förresten, på tal om busschaufför. I fredags kände jag mig lite deppig och ville knappt sätta mig på bussen hem. Men jag kliver på och i högtalarna ropar busschauffören något om att "nu är det fredag och  denna buss ska ge en härlig resa genom sydöstra Londo. Släng upp fötterna på sätena om ni vill det." Så himla skön. Då blev jag lite gladare.

Men i alla fall! Igår var det pubben som gällde. Jag och Alexandra, en svensk tjej, vi går i samma klass, skulle mötas upp i Waterloo. Nu var det hennes tur att gå vilse. Så jag väntade. När hon kom gick vi till tuben, sätter oss och åker. Pratar på och märker precis när vi börjar åka igen att vi skulle av på den stationen. Så vi kliver av på nästa för att vända. Där åker vi upp med hissen till utgången för att komma till rätt linje. Inser då att vi skulle ju bara gått till andra sidan perrongen så hade vi ju varit rätt. Så vi åker ner och tillslut kommer vi fram till rätt station. Väl där går vi till en gata som sägs ha många pubbar. Detta var i Soho området. Det fanns två pubbar på den gatan och båda var fulla. Vi går vidare. Tänker gå över vägen och väntar, precis som alla andra. När vi stått ett tag och inser att ingen går över vägen fattar vi att vi står vid en busshållplats och inte vid ett övergångställe. Som ni märker var vi väldigt borta, haha. Tillslut hittar vi en pub som vi kommer in på. Beställer en drink (otroligt billigt!) Senare möter vi två skottska killar som vi börjar snacka med. Slutade med att vi fyra gick runt till olika barer och slutar på en nattklubb. Otroligt trevligt! Så klockan 05.00 imorse kom vi hem. Alexandra sov här.

Vi hade planerat att käka brunch idag. Hade hittat ett ställe som verkar jättebra. Vi åker dit och ser...kö. För att komma in. Hehe. Vi gav upp. Slutade med att vi köpte belgiska våfflor och milkshake. Har märkt att London har ont om bänkar förresten. I Sverige har vi ju tusan bänkar överallt!

Nåja. Nu är jag hemma. Sörjer att jag inte stannade på Tesco eller Sainsbury och köpte något snacks att tugga på. Men ska nog snart kila ner och se om det finns middag. Ibland är middagen inte klar innan 21!

Ska lägga upp bilder på mitt rum i nästa inlägg och förklara lite hur jag bor.
Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar