lördag 14 september 2013

14 september 2013

Lördag, en vecka sedan jag åkte hemifrån. Sjukt. Jag längtar hem. Jag saknar mina vänner, familj, katter... jag känner mig inte ännu som en Londonbo, utan mer som en turist. Känns som jag ska packa och åka hem imorgon. Men icke, det är länge kvar till lucia.

Det mesta går bra tycker jag. Vissa saker som jag känner mig missnöjd över, men ska försöka lösa det på bästa sätt. Vill ju inte se det här som ett sätt att slänga pengar i sjön.

I onsdags såg jag Mamma Mia musikalen. Riktigt bra! Vill gärna se någon mer musikal framöver! :) Sedan har det varit ganska lugnt. Långa dagar i skolan, torsdag-fredag. En engelsman kom fram från ingenstans och börja flirta, när jag satt och chillade vid Themsen. Folk sitter bredvid varandra i bussen. Folk säger förlåt om de råkar snudda vid en. Sånt händer knappast hemma i Sverige.

Idag tog jag faktiskt mig ut på äventyr på egen hand och åkte till Piccadilly Circus, sedan vidare till Oxford Street. Tänkte jag skulle kika på Primark. Ha! Kika... jag kom ut med två shoppingpåsar fyllda med massa fina saker. Men säger som min värd...jag är ju kvinna!

Imorgon tror jag det blir att titta på Buckingham Palace och kanske något mer. Tänker inte säga att vi får se hur det blir pga vädret. Det har regnat varje dag sedan jag kom hit. När det inte regnar på morgonen, öppnar min värd dörren och säger "Det blir nog en fin dag"När det är helt grått och duggregn. Japp, då är det en fin dag! ;)

Nu sitter jag ensam här i rummet. Lätt huvudvärk och trött. London är verkligen utmattande. Så mycket intryck att jag blir helt slut. Lördag eller ej, snart somnar jag.

1 kommentar:

  1. Fattar inte heller att en hel vecka gått ;-) men snart blir allt så vant så helt plötsligt är det december. Häftigt att veta att du är där och lever i en annan kultur och med ett annat språk. ♥♥♥

    SvaraRadera