torsdag 5 september 2013

BECAUSE I'M LEAVING ON SUNDAY MORNING

Jag tänkte skriva lite information till släkt och vänner. Bl.a. hur ni kan kontakta mig lättast osv. Bara saker som kan vara bra att veta. Ni får ju inte glömma bort mig liksom! ;-)

Eftersom det kostar en hel del att ringa och sms:a till någon som är utomlands, rekommenderar jag inte att försöka nå mig på telefon. Självklart om det är något superviktigt går det ju bra! Men jag kommer inte heller ha kvar mitt svenska nummer där. Så fort jag landar ska jag försöka få tag i ett engelskt kontantkort, och jag kommer såklart se till att ni får veta mitt nya, engelska nummer. Dock så kommer jag ha tillbaka mitt svenska nummer direkt då jag är på svensk mark igen. Så när jag kommer hem över julen så kommer det gå att ringa och messa direkt på samma gamla vanliga! :-)

Men om ni ändå vill sms:a så är det bättre att skaffa appen WhatsApp. Jag använder den, och så fort jag har tillgång till internet så kommer jag kunna läsa och skicka mess. Men då gäller också mitt engelska nummer.

SKYPE! Detta är typ det jag kräver att 100% av mina vänner och släkt skaffar, haha. Och gärna en webbcam så jag kan se folket! Jag kommer precis som mitt engelska nr skriva mitt skypenamn när jag har det! Men det är väl smidigast om man ska snacka lite längre. Jag ska lära mamma allt innan jag flyttar, så om någon känner sig lite borta får hon hjälpa er! Har redan haft lektion med pappa och hans fru, hihi! :-)

Eftersom jag har största delen av familj och vänner på Facebook är det ju såklart bara att skicka iväg ett meddelande där också! Jag kommer ju inte direkt bo i en grotta utan internet, så kommer ha koll ändå! Sedan är det såklart också välkommet att kommentera här på bloggen.

Det är väl de lättaste sätten att hålla kontakt. WhatsApp, Facebook och Skype! Återkommer som sagt med namn och nummer. :-)

Till annat som kan vara intressant då.
Jag kommer bo i Charlton, sydöstra London. Jag antagligen bo med andra studenter, man får inte veta förrän man är där, hos en värdfamilj. Har ingen aning om hur det ser ut och är där, har hört att vissa haft som egna lägenheter i hemmet osv, men som sagt. Återstår att se! Vad jag har hört av folk som bott och varit i Charlton finns det fotbollshuliganer där. Känner mig oerhört udda placerad om så är fallet. Haha.. Har dock bestämt mig för att försöööka fastna lite mer för fotboll än vad jag gjort innan. Men det är ju säkert en himla skillnad på matcherna där. ;-)

Skolan ligger väldigt centralt och mycket nära Big Ben. Jag ska studera Fashion/Design samt läsa engelskakurser.

Jag har jullov mellan 13 dec till 6 jan. Så 14 december kommer jag till svensk mark. Fira min 20 års dag, jul och nyår med familj och vänner. Åker tillbaka 5 januari. Efter det blir det en längre tid jag är iväg. Med tanke på att flygen ändå kostar, så kommer jag inte åka hem under det två veckors långa vårlovet som är i mars. 17 maj ska jag väl antagligen flyga hem helt och hållet. Men som jag har sagt till en del, jag får se vad som händer. Jag vill verkligen inte komma hem till en tom stad, utan någon inkomst och arbetslöshet. Jag får ju såklart se, men jag har funderat lite på om jag inte ska försöka hitta ett jobb där (har hört att det ska vara lätt för svenskar) och ett enkelt boende. Och eventuellt stanna åtminstone tre månader till. (Då har jag varit ett år i London) Bl.a. för jag ska kunna tjäna in pengar, sedan att faktiskt bo själv hade varit intressant.
Hos värdfamiljen man fick utan skolan, ingår mat. Vardagar är frukost och middag. Helger får man alla måltider. Hjälper ju inte mig så mycket med mina urkassa matlagningskunskaper. Men som sagt, vi är verkligen inte där än! Vem vet jag kanske inte vill annat än hem?

Jag har förresten kopplat min blogg till Facebook så ni kan se där när jag skrivit något nytt. Tänkte det är lika bra.

Jag ska försöka blogga något varje dag. Har hittat minneskortläsare till surfplattan så jag kan få över bilder hit.

Tror det var väl det "viktigaste"? Kommer sakna allihop. Blir ju tårögd för varje hejdå jag tar nu. Jag har så fina vänner och familj! Kram på er!


En sak jag kommer sakna i vardagen...eller natten kanske man ska säga? :P Igår natt vaknade jag av att någon låg på mitt ben, i nästa sekund kände jag Lovis slänga huvudet över min arm. Sötis! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar