tisdag 4 november 2014

ready to go

Åh, sorry! Har vart så seg på att ta mig tid att skriva något. Har vart mycket denna helg. Och närmsta tiden ska jag spendera jobbandes eller leta boende. Jag har ju ja... vart lite ouppmärksam. Jag väntar på mitt NI-nummer (hej långsammaste tjejen i världen) men hade bara läst att. "Ditt nummer skickas till adressen du angav på applikations-pappret" Och inte läst "Om du flyttar innan du fått ditt nummer ska du skriva hit..." Så ja.. om jag läst den raden tidigare, hade jag nog vart härifrån alla redan.

Så nu, när jag fått ett glatt besked när jag kolla på mitt bank-konto (på 4 månader har jag typ kollat mitt konto 4 gånger max, annars sedan jag börja tjäna pengar har jag bara levt och inte ens tänkt på att pengarna kanske börjar ta slut ahha, fast som tur var har de ju inte gjort det! Och nu var det mer än jag trodde :D) Men i alla faaaall! Jag har ju då en del besparingar för en ny deposition! Vi har börjat ge upp studios.. asså det är i princip omöjligt att hitta en studio med en privat landlord som inte tar typ 300 pund i agency fee. Så får väl försöka hitta något riktigt bra rum istället. Så länge jag inte behöver dela med stökiga, rökandes och skrikande flatmates är jag nöjd.

En av mina flatmates (han var typ här 3 veckor innan han fick nog) flyttade ut i helgen och idag var en tjej på visning. Jag "sov" typ när de var här så hörde bara när de prata och hon sa "Jag älskar det!" För det första, de andras rum är inte ens HÄLFTEN av mitt rum. Det är så litet så det är inte sant.. och jag kände bara. "Well, du kommer inte älska det så länge till! Vänta tills du ska tvätta kläder med kackerlackorna! :)

Men ja, max 2 veckor till här! MAX!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar