torsdag 21 november 2013

21st November 2013 - homesick

I've been bitten by the homesick-misqiouto. Crash, boom. I really miss Sweden now. My lovely country. Sweden, the country everyone else thinks is perfect. We are good actors. I think Sweden may be the most silliest country ever, but still I miss it. I want to go back to "Lilla landet lagom" and "jantelagen". The country were people judge you completely because your different. Were you stay miles away from strangers on the bus. Where you don't say sorry when you accidentally touches someone on the street. Ahh... Sweden. I can't wait to come back to my silly, little city. Where it takes 10 minutes and then you've crossed the whole centrum.

I really, really miss waking up by my cat sleeping next to me. Since I'm a crybaby I will probably cry for an hour when I come home and sees everyone, haha. I also miss just daily things like watching TV, cuddled up in the sofa. Walk to supermarket and buy something sweet just because. I miss my home very much. It's sad because it affects me kind of much. I'm not interested in school, I'm not in a very good mood, I'm tired. I'm trying to do things as often as possible to don't walk around and think about home, but yeah. I think I count down the days 3 times per day.

Actually I will change my flight and go home earlier. Eventually one or two days earlier. It's easier that way because if I go home the 14th as it's planned, I have to spend the night on the airport all by myself and I'm not really excited about that. And today I found out I will get money from a job I did this summer, on Monday. That basically saved my life. So I can afford to pay the little cancelling amount. And I can afford Christmas gifts. I know Christmas isn't about gifts but I really want give people something this year. These money were unexpected and made me soooo happy!

Well, tomorrow it's Friday. Probably going to the cinema for the first time. Woho. Goodnight!

---------------------------------------------------------------

Jag har sådan jävla hemlängtan så jag håller på att dö. Saknar verkligen Sverige, lilla landet lagom och jantelagen. Saknar att sova bredvid Lovis, gosa med Saga och mysa i soffan. Det börjar ta ut sig på mig, är inte alls intresserad i skolan längre. Jag är trött och inte på särskilt bra humör längre.
Tror jag räknar ner dagarna minst tre gånger per dag. Men faktiskt så ska jag byta mitt flyg och åka hem lite tidigare. Antagligen den 13e istället eller den 12e. Ska titta lite på det. Men det blir smidigare så. Om jag åker den 14e som det är sagt nu, måste jag spendera natten på flygplatsen helt ensam och det vet jag inte om jag orkar och har lust med. Fick även semesterersättnings besked idag. Så kan betala ombokning som egentligen inte är särskilt dyr. Men de där extra pengarna var verkligen nödvändiga. Höll på att få börja skrapa ihop pennies för sista veckorna. Ska ju inte slösa bort allt nu, men skönt  att veta att man kommer överleva i alla fall. Och jag kan köpa julklappar. Vet att julklappar inte är det viktigaste, men vill faktiskt köpa något till folk i år. Jag tycker det är så mycket roligare att ge än att få. Oj vad gammal jag lät där.

Nu kallar John Blund. Antagligen bio imorgon, woho! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar