lördag 5 oktober 2013

4 oktober 2013

Nu har jag snart varit i London i en månad. Om ca 2 månader kommer jag hem igen. Känns ju skumt. Detta känns ju som hemma nu. Saknar såklart hela tjocka släkten, vänner och mina katter såklart! Men ändå känns det som att jag har bott här hur länge som helst. Och inte för att göra någon besviken, men jag är ytterst tveksam på om jag verkligen kommer komma hem helt och hållet efter nio månader. Allt känns så naturligt!
Jag försöker fortfarande lära mig att hitta någorlunda. Men det är svårt.. det är så himla stort! Jag som annars har bra lokalsinne, känner mig ibland lite vilsen. Men min taktik är mest "Bara gå och se var jag hamnar".

Skolan är.. ja skola. Jag gillar inte skola, har aldrig gillat skola och kommer nog aldrig gilla att gå i skolan, haha. Men det är ju jag!

Transporten inom London ruinerar mig. Så räkna inte med något annat än en 5 pence som souvenir i julklapp! Haha, nejdå! :-) Ska försöka hitta något mer än så!
Och redan nu säger jag till alla som planerar ge mig födelsedagpresent när jag fyller 20(!) Och julklapp... snälla, söta, rara, jag önskar mig bara pengar! Bara. Kommer skriva önskelista när det närmar sig. Det kommer stå: pengar! :-)

Nu är det i alla fall helg och jag vet ingenting vad jag ska göra. Nada. Har inte pengar att shoppa för. Eller jo det har jag men om jag ska överleva så shoppar jag inte så mycket. Bara nödvändigheter. Så jag tänkte jag ska ta och hitta någon gratisgrej att hitta på imorgon! Återkommer med vad det blev! ;-)

Idag gjorde jag en muntlig presentation om Växjö. Alla typ skrattade när jag visade hur det stavades och hur det lät. Har typ fått höra att det låter som jag ska spy när jag säger Växjö. Haha... men ja. När jag stod där och berättade så kände jag mest att "hjälp, vad liten och otroligt ynklig min stad låter".

Igår hade jag nog värsta skoldagen i mitt liv förresten. Det var som att all engelska bara för ut genom örat och försvann. När läraren frågade  var mitt svar typ: ehhhhh.

Detta inlägg har nog inget sammanhang alls. Men jaja. Jag somnar snart. Löjligt trött.

Förresten, hört att det är kallt i Sverige?! Här går man ju i bara klänning och kanske någon lätt kofta utan att frysa! Så nej, jag saknar inte Sverige! ;)

Godnatt. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar