onsdag 21 augusti 2013

TREASURE, THAT IS WHAT YOU ARE

Jag har sakta men säkert börjat införskaffa de sista sakerna innan London. Jag är ett paraply rikare samt ett par låga gummistövlar. Kände att det kan vara behövligt om vädret nu ska vara så tråkigt (som alla jämt tjatar om). Jag har även köpt mig en liten ordbok att ha i handväskan. Ifall man får totalt hjärnsläpp kan det ju vara bra. Har även varit och lagt undan en minneskortsläsare till surfplattan så att jag kan lägga över bilder från kameran till plattan. Har varit lite nojig över detta. Vill ju visa upp foton och hade ju varit ett problem om jag inte ens fått över dom från kameran. Jag har även snackat med mitt telefonbolag, hur jag ska göra med abonnemang osv. Köpt vakuumpåsar att ha packning i. Känns som pengar bara rullar iväg på saker jag behöver ha. Har köpt pennskrin också. Är ganska redo snart. Jag tänkte att jag ska börja småpacka lite imorgon. Om jag känner mig själv rätt så brukar jag alltid packa kvällen innan eller till och med samma dag som jag ska åka någonstans. Fast det kanske är lite illa att köra på detta nu när jag ska packa för tre månader. (Kommer väl säkert dra med mig båda väskorna hem under jullovet). 

Sover så himla kasst nu. Det är i och för sig fullmåne nu så då kan jag ändå aldrig sova. Aldrig. Himlans irriterande! Men alla tankar kommer på natten. Det är inte oroliga tankar utan mest "Tänk om tre veckor är jag där" och mest nyfikna och glada tankar. Men när man väl börjat fundera är det svårt att sluta och därför blir sömnen lidande. Eller jag sover väl inte mindre egentligen, bara det att sömntiderna rubbats till något helt galet. För bara en vecka sedan gick jag upp vid 8 utan minsta lilla problem. Nu värker mina ögon av att gå upp kl 10. Trist...

Jag måste i alla fall försöka sova nu. Har lite ärenden att göra imorgon och ska träffa Felicia. Åh, känns som jag bara vill umgås med folk hela tiden nu. Är ju inte direkt så att man tar cykeln över på 10 minuter framöver. Hade ett erbjudande på en fotobok som man kunde designa själv. Så jag gjorde en med bilder på mig, mitt liv och personer jag tycker om. Ska ta med mig den, någon där borta kanske är intresserad av mitt liv haha. Annars är det en fin grej att ha med sig när man längtar hem. Eller så kommer jag inte våga titta i den för att jag kommer börja längta då... Nåja. Hemlängtan kommer komma, men det får jag klara! 
Godnatt nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar