måndag 12 augusti 2013

27

Hej vänner, ovänner och främlingar!

Linda heter jag, 19 årig Växjöbo som inom en månad byter Växjös små trånga gator mot Londons stora stadsliv. Kommer spendera nio månader pluggandes design och mode. Men med flytten innebär att jag inte kommer ha med mig någon laptop, även om det låter osunt. Men jag ska enbart ha surfplatta och därför har jag skaffat denna blogg, då det är lättare att blogga här än på min andra blogg som inte ens har en app att använda i mobil och surfplatta.

Idag slog första riktiga flyttångesten in. Jag har vetat att den ska komma förr eller senare. Idag var i alla fall min första riktigt lediga dag sedan maj. Har jobbat och haft annat för mig men idag och imorgon är det helt lugnt. Blev rastlös så fort jag vaknade. Jag som innan tyckte om att bara ta det lugnt har blivit värsta "kom igen vi gör något-typen". Så det är nog ganska bra att jag flyttar till London, där finns nog alltid något att hitta på! Men jag tror att just för att jag inte hade något annat att tänka på blev det bara tankar på flytten och då bara slog det mig alltihop. Jag satt och pysslade ihop en fotobok jag ska ta med mig och visa för de jag ska bo hos osv. Vänner och familj och annat roligt jag tycker om. Då kändes det som att jag ska vara borta för evigt, men jag är ganska känslosam och jag vet att det är jag som står som en fontän på Kastrups flygplats och gråter sönder när jag ska checka in och säga hejdå. Tror dock inte att jag kommer längta hem allt för mycket när man väl är på plats. Livet är ändå till för att levas och inte att sitta på en bänk och låta det gå förbi!

Här i bloggen i alla fall kommer jag att skriva om mitt liv i London. Ska försöka uppdatera i alla fall en gång varje dag och föra över lite bilder osv. Så det är här ni får hänga om ni vill veta vad jag gör. Tänkte att det kan vara kul för de som vill ha lite koll på vad som händer. Men jag kommer i alla fall hem i december igen för att fira födelsedag och jul. Har lov i tre veckor, sedan får jag se om jag orkar flyga hem på vårlovet igen. Annars är det då folk får komma och hälsa på mig istället! ;-)

27 dagar kvar. It's the final countdooooown!





2 kommentarer:

  1. Är så glad för din skull. Kommer sakna dig men du är så värd att "leva livet" Jag vet att du kommer klara dig galant och hoppas du får massa härliga minnen för resten av livet. Älskar dig ! Mamsen ♥

    SvaraRadera
  2. Vet du hur stolt jag är över dig! Du är en av dem finaste, mest omtänksamma och starkaste personer jag har haft tur att få lära känna. Det är dags för dig att använda dina vingar och jag vet att det här kommer gå super för dig. Du är amazing! Last, but not least... Have FUN and enjoy London town! älskar och saknar dig vännen. <3 /Sandra H

    SvaraRadera