söndag 18 augusti 2013

SHORT HAIR DON'T CARE

Jag ska vara helt ärlig, jag älskar smink, jag älskar att testa nya saker och älskar att sticka ut lite och går gärna runt i knalliga färger på läpparna. Men det handlar inte om att jag är ytlig och mår dåligt över hur jag ser ut annars. Klart att jag känner mig lite mer självsäker när jag fixat mig. Men det som jag är allra mest kräsen över är mitt hår. Det kan verkligen avgöra hur jag mår. När jag hade svart hår och glansen försvann och håret mest såg "dassigt" och livlöst ut. Då började jag också känna mig livlös. Det må låta löjligt men jag påverkas verkligen av hur mitt hår ser ut. Och jag är tjej. Jag "borde" känna mig mest tjejig och feminin i långt svall. Men ärligt talat. Jag har aldrig känt mig mer feminin än vad jag gör i min blonda "pixie"-frisyr. Jag känner mig verkligen bekväm i kort hår. Klart att det är kul med långt hår och man kan sätta upp det osv. Men jag kan göra otroligt mycket mer kort hår också. Och det går för den delen mycket snabbare att styla. Jag bara fönar (som går väldigt fort), tar en klick hårolja (som luktar som änglafisar, helt gudomligt), tar en klick gelé och fixar till det. Sedan är det klart. Jag saknar verkligen inte att stå i en halvtimme att locka håret eller "platta in" topparna så de inte står åt alla håll. Och jag tror också att bli blondin just nu är ett av de bästa besluten jag tagit. Trivs så himla bra. Och jag vet att det egentligen inte är min naturliga färg, men who cares? Jag vill ha mina stora, bruna ögon och blont hår. Jag trivs som handen i handsken!

Det stör mig faktiskt väldigt mycket när folk säger att tjejer "måste" ha långt hår. Har sett på TV och läst på andra sidor där tjejer säger att "men ingen kille tycker en tjej med kort hår är snygg" men ärligt talat.. Vem bryr sig? Inte jag. Om JAG känner mig snygg, så är jag nöjd. Jag går inte och klipper mig och färgar håret för någon annans skull. Det är mitt hår och mitt beslut. Sedan ska jag också påpeka att det finns massa tjejer med kort hår som är så löjligt snygga. Personligen tycker jag att när håret går under brösthöjd är det för långt. Min åsikt och jag är tveksam på om jag någonsin kommer ha så långt hår igen. Det var okej att ha det till axlarna som jag hade nu innan jag klippte mig, men ändå känner jag inte riktigt att jag är mig själv när jag tittar på bilder på mig själv med långt hår. Det känns inte som jag.

Och som jag sagt till så många av mina vänner. Alla tjejer borde någongång klippa av sitt långa hår för det är verkligen en helt underbar känsla. Det låter säkert jättelöjligt. Men det är som en frihet. Det känns som att håret har en hel historia och man kan bara släppa allt och börja om. Jag har klippt av håret två gånger och varje gång har varit helt underbart. Och jag tror faktiskt att många passar i kort hår, även om de inte tror det. Jag trodde inte heller att jag passade, men nu är jag så himla glad att jag gjorde det. Mitt hår är det viktigaste på min kropp. Jag bryr mig inte om jag mot all förmodan skulle gå och bli en liten tjockis, men om mitt hår inte känns rätt, då känns inte jag rätt. Nu är luggen liiiiiite för lång, färgen är liiiite för "grå" och nacken har liiiite fel form. Men detta ska fixas innan jag flyttar till London. Annars älskar jag det som det är nu! GIRL POWER! Short hair don't care!




Agyness Deyn var min inspiration till att klippa det denna gång! Så ball brud!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar