torsdag 13 mars 2014

Spring break

Mitt humör är värre än en dundrande åskskur just nu. Men ska försöka skriva ett hyfsat glatt inlägg ändå.
Mitt internet är som känt inte på topp längre och jag har försökt uppdatera ett inlägg heeela dagen, men det går bara inte. Så om inte detta funkar nu så ger jag upp.

Det är vårlov och idag var det jättefint väder. Skönt. Vi gick ut sent men gick och tog en promenad längs Thames Path. Det är ju så vi gör nu för tiden. Ingen fest, bara njuta av livet och lugnet, haha.
Älskar våren. På tisdag kommer mamma, äntligen!! Underbart. Hoppas vädret håller i sig.

Men, det jag skrev i inlägget jag försökte uppdatera tidigare, var att jag igår märkte att här i UK har de inte normala yogurt paket. Alltså som typ mjölkpaket eller liknande. De har bara små yogurt eller hinkar. Inte alls samma. Så tänkte jag att detta är väl ändå ett modernt land eller? Men kanske inte, haha. Det är väldigt stor skillnad. När jag åkte hit trodde jag faktiskt inte standarden var så låg som den ändå är. Klart det inte är en svinstia, men det är ändå inte toppskick. Så fort man kommer utanför centrums glamourösa billboards och skyskrapor, så är det en helt annan sida. Det är sopor på gatorna som väntas på att plockas upp av sopbilen. Det är söndriga fönster, skavda dörrar, söndriga fasader. Var 10:e meter finns en butik med allt möjligt krimskrams du kan tänka dig. "Säljer ni en ficklampa?" - "Ja det gör vi kanske, leta bara lite". Allt från godis, alkohol till henna-tatueringar. Dessa butiker ägs alltid av en indisk man. Samtliga butikers logor saknar också en bokstav. Om det står "Fried chicken" så om två dagar står det garanterat bara "F ied Chicken". Det finns snabbmat öööverallt. Oftast just friterad kyckling. Med loggan av en glad, tecknad tupp.
Det är inte alls lika "fräscht" som i Sverige. Det har sin charm, men det är helt klart annorlunda.

Nu ska jag fortsätta vara lite grinig som jag är ikväll. Vi hörs. Pussssss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar