söndag 16 mars 2014

20? Snarare 60

Vem tror mig när jag säger att jag börjat träna? Inte sådär jätte hardcore så att jag går på gym, men jag tränar. Har gjort det i fem veckor nu. I början gjorde jag 50 squats varje dag. Sedan började vi med en challenge, så man ökar med 5 varje dag. Så idag gjorde jag 140. Lite ass tycker jag mig ha fått, haha! Gör även armhävningar, minst 50 per dag. Tränar även vaderna och ibland, ibland är vi ute och springer. Det ni, det trodde inte ens jag själv.

Jag och Alexandra har funderat på hur vårt liv har förändrats sen förra året. Vi känner oss garanterat som pensionärer. Vi dricker nästan aldrig (vi har druckit två gånger sedan vi kom hit). Jag var lite sliten i lördags, och direkt kände jag "fyfan vad ovärt". Haha. Vi går ofta långa promenader bredvid vattnet, bara för att njuta. Vi säger gamling uttryck. Sitter hemma och myser framför film.Vi har börjat käka vitaminer, orkar knappt bry sig om hur man ser ut så ser för det mesta ut; osminkad och inte alls smickrande kläder, bekväma skor istället för klackar. Haha. Det är hemskt. Vi strechar också, för att inte bli stelare än vad vi redan är. Går ut i solen och bara "ahhh, måste suga in mig lite vitaminer". Ja, listan kan bli lång. Men även om vi festat lite halft sådär, så känner jag inte att "dricka är något jag måste". Känns skönt. Men vi har ju bokat upp en kväll med några gamla goa vänner, så då blir det nog en skål eller två. En knäskål. (Internskämt)

Hur var det förra året då? "Det är tisdag, klart vi ska dricka!" , "Åh, jag klarade min presentation, skål på det!" Fest varje helg. Vardagar och massa, massa tonåriga fasoner. Saknar det faktiskt inte. Lite ibland, för det känns som man inte brydde sig. Men nu... ja... livet är helt ok!

Men saknar lite festkvällar på Deluxe i Växjö! Taggar redan utgång när jag kommer tillbaka i maj! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar