söndag 27 mars 2016

Bored

I think I know what my issue with Brighton is. I'm bored. It's so bloody boring. I've got so addicted to be in a big city where there's ALWAYS something happening. Where you can explore a completely new place every single day. Where there's always people around you to be inspired by, where the inspiration basically is everywhere.

Here, I have no inspiration at all. I just did my make up for 2 hours. And still when I look in the mirror I just see a bored face, there's no sparkle in my eyes. I've tried for ages to take a good selfie, but I just look bored and if I do try to fake a happy smile it just looks fake.

How I see it is, that my "relationship" with London, I can't get over it. It's like I just can't stop thinking about it. It's like getting over an ex. Even if I have a "replacement" city, I just can't get over London. London is where I found myself, where I grew the most, where I felt home and that this is where I belong. London is what makes me feel good.

In Brighton, it feels like everyone here has a stable life, everyone has everything they need cuz a lot of people already is from this area. I am feeling like such an outsider.

I can't find energy to do anything at all. I'm stuck in a bad circle. I am so bored and I think in the long run it will kill me.

I don't know if I have to get out of the bad accommodation I have now or if I need to get out from this city completely. I have tried so hard to like it but it just never clicks.

I don't know what to do with my life.

4 kommentarer:

  1. Hej Linda! Vet inte om du minns mig, men jag gick i din parallelklass i gymnasiet. :) Ramlade in på din blogg by accident och tycker det är så spännande att se vart alla gamla klasskompisar har hamnat. Får man fråga, varför åker du inte tillbaka till London om du inte trivs i Brighton? Är det jobb och så som hindrar dig eller whats stopping you?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha såhär en månad senare, hej! :)
      anledningen är väl främst att jag har min pojkvän här som jag inte vill lämna, han trivs jättebra i Brighton och inte alls i London. Vi är väl inte så sugna på långdistans heller, så gäller bara att klura ut vad vi kan göra. Han vill till Sverige i framtiden, men det gäller ju att vi båda är redo för det innan det beslutet tas. Så lite klurig situation tyvärr. För oavsett vad jag gör kommer jag inte vara helt glad. Om jag stannar här i Brighton blir jag mindre glad för jag inte trivs, men om jag skulle flytta till London hade jag varit förstörd av att behövt lämna honom. Så försöker bara göra bästa av situationen typ.

      KRam!

      Radera
  2. Hi Linda !

    Om du är pojkvän inser hur speciell och vacker du verkligen är och verkligen vill göra dig lycklig då han skulle flytta till London för din skull . Du kommer att vara glad , om man tänker på din egen lycka och inte vad som gör andra glada . Du sa att du inte känner dig bekväm i Brighton och bli mindre glad , så att vara glad att du kommer att behöva flytta. Ja du har varit bortskämda och du har haft sex flera gånger med honom , hur stor är hans penus och kuk ? Men för att vara glad att du kommer att få veta vad som gör dig glad och gå för det , inte oroa sig för andra. Hoppas det fungerar för dig Linda .

    KRam!

    SvaraRadera